Malum.. evimizde tecritte olduğumuz günlerde gerilen ev halkı için tavsiyem, bir ebeveyn
Ve bu karantina günlerinde birlik olma bilinci üzerine masallar küçük çocukları olanlar için tam da fırsattır diye düşünüyorum. Bu günler de geçecek İnşaAllah.
Bir de genel anlamda tespitim şudur; malum.. insan bilmediğinden korkar. Bu sebeple tedbirde aşırıya kaçarak endişe içinde bekleşen kimseler oluyor. Oysa tedbiri aldıktan sonra,
- Özgüvensiz ve değersiz olduğunu düşünmek
- Başkaları ile konuşmanın zor olduğuna inanmak
- Toplum içinde konuşmaktan ve yemek yemekten çekinmek
- Gergin, kaygılı, sıkıntılı ve tanımlanamayacak şekilde tuhaf hissetmek
- İnsanların sözleri ile zihnini meşgul etmek
- Çevreden kopmak, kaçmak istemek
Bu duruma tipik belirtilerine bir örnek basından aktarayım: Diyarbakır’da Korona virüsü yenen kadın: Babam ‘Eve gelme’
Bir de duygu durum bozukluğuna değinelim. Duygudurum Bozuklukları, insanların içinde bulunduğu içsel-dışsal etmenlere göre dalgalanma gösteren ruhsal süreçlerdir. … Bu iki rahatsızlık dönemlerinden depresyon ve mani veya yalnız mani dönemlerinin olduğu bu duygudurum bozukluğuna Manik-Depresif bozukluk (iki uçlu bozukluk) denilmektedir.
Özetlersek, biri içe kapanarak pasif tepkimeye girme, diğeri ise dışa vurum olarak tepkimeye girmek diyebiliriz. Duygu durum bozukluğu için bu makaleyi okumanızı tavsiye
https://www.e-psikiyatri.com/duygudurum-bozuklugu-nedir Her iki durumun bir kişide tezahürü mümkün mü? Kişilik yapısına göre mümkün.
Özetlersek dostlar, insan için yaşam ‘vasat’ olarak devam etmelidir.
Gözlemleyin, fanatik yaklaşımlarda hatasını anlasa
Son olarak: tedbirleri ihmal etmeyeceğiz. Ondan sonra da hayatımızı yaşamaya devam edeceğiz.
Allah tüm insanlığı böyle fiziki ve ruhi hastalıklardan korusun. Amin!
Not:
Bizimle her daim iletişimde olmak istemez misiniz? Çok basit bir yöntemi var: Öncelikle Telegram programını cep telefonunuza indirmeniz, sonra da aşağıdaki linke tıklayarak grubumuza üye olmanız yeterlidir. Ayrıca arkadaşlarınızı da davet edebilirsiniz.
Masa üstü veya dizüstü bilgisayarı kullananalar ayrıca bu versiyonu da kullanabilirler. Büro çalışanları için bu çok rahat kullanım sağlıyor.
https://t.me/joinchat/J-obtEy8xTvMitbdyaIU4g
Grupta görüşmek üzere.. bekliyorum..