Bazen “kerameti kendinden menkul” zannedenlerimiz çıkabilir. Oysa insanoğlu bazı
Bu kadar acizken, nasıl bu kadar kibirli olabiliyoruz! Doğrusu bunu anlamakta zorlanabiliyorum. Kibir, gerçekleri örten bir perdedir. Onun var olduğu yerde hakikatler bizden uzaktır.
— Herkese eşit davranmalıyız. Dinleyenlerin bize karşı olan yaklaşımlarında kültür, mekân, ekonomik durumlarını dikkate almalıyız. Bu faktörler çerçevesinide bizimle etkileşimlerini de hesaba katmalıyız. Böylece empatik yaklaşım sergileyerek düşüncelerine saygı göstermeliyiz. Hatalarını yüzüne vurmamalıyız. Herkesin içinde bir
Statü, makam bize sadece iş yapmak için tanınmış fırsattır. Bir devlet başkanıyla sıradan insanın farkı, sadece görev icabı olan ayrıcalıktır. Günümüzde bir kısım insanlar bunu unutarak, kendilerini toplumdan soyutluyorlar. Sonunda konuşmalarını dikkatli ve samimice dinlemeyenlerden yakınıyorlar. Ne kadar büyük bir çelişki!
— Konuya ilgi duymalıyız. Bunun için kendimizi motive etmeliyiz. Özellikle de hoşumuza gitmeyen durumlarda daha hassas olmalıyız. Bakın Marcus Cicero ne diyor; “İyi bir
— Yeterli bilgiye sahip olmalıyız. Konu hakkında bildiğimiz kadar konuşmalıyız. Bunun için yeterli bilgiye sahip olmalıyız. Bilmediklerimiz bir şey sorulursa bunu ifade etmeliyiz.
Geçmiş zamanlardan bir gün, dostumun dükkânına ziyarete gitmiştim. Arkadaşım bildiğim bir konuda bana bir soru sormuştu. Orada olan başka bir misafir, ben konuşurken davetsiz ve nezaketsiz bir şekilde lafa girdi ve ahkâm kesmeye başladı. Ben ve oradakiler şaşırmıştık. Sessiz kalıp, ne olacağını görmeyi yeğledim.
Arkadaşım onu tatlı sert şekilde susturdu. Sonradan öğrendim ki, bu arkadaş her açılan mevzuda benzer tutum sergilermiş. Bunun yüzünden sert tartışmalara, hatta kavgalara dahi girdiği olurmuş.
(Devam Edecek)
Not:
Bizimle her daim iletişimde olmak istemez misiniz? Çok basit bir yöntemi var: Öncelikle Telegram programını cep telefonunuza indirmeniz, sonra da aşağıdaki linke tıklayarak grubumuza üye olmanız yeterlidir. Ayrıca arkadaşlarınızı da davet edebilirsiniz.
Masa üstü veya dizüstü bilgisayarı kullananalar ayrıca bu versiyonu da kullanabilirler. Büro çalışanları için bu çok rahat kullanım sağlıyor.
https://t.me/joinchat/J-obtEy8xTvMitbdyaIU4g
Grupta görüşmek üzere.. bekliyorum..