Deprecated: Optional parameter $output declared before required parameter $atts is implicitly treated as a required parameter in /home/muzaff14/edimer.net/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_wp_booster_functions.php on line 1641

ANLATMAK MI ANLAŞILMAK MI (5)

0
592

Large group of people in business presentation

 

Söz bunun gibi konulara gelince, eğitimlerimde kullandığım ve çok sevdiğim bir sloganım var: “Sevgi tercih, saygı mecburiyettir  Bunu asla unutmamalıyız. Çünkü davranışlar, davranışları doğruyor. Hiç kimsenin bizim fikirlerimizi kabul etme mecburiyeti yok. Neden bunu kabullenemiyoruz? Çok sesliliğe neden alışamıyoruz.

Gerçekten bizim gibi birçok ırk, din, dile mensup geçmişe sahip imparatorluk varislerine yakışmıyor bu durum. Eğer interneti veya başka iletişim araçlarını kullanıyorsak, çok sesliliğe, aykırı fikirlere hoşgörü, yapamıyorsak tahammül göstermeyi becerebilmeliyiz. Bir arkadaşımdan duymuştum, zaman zaman bu satırlarda sizlerle paylaşmışımdır: “Kabakların çakışmasından çekirdek, fikirlerin çakışmasından hakikat çıkar”. Aslında bu atasözümüz her şeyi özetliyor mu?.

Yazdıklarımla sizlere yüz yüze eğitimlerde olduğu kadar verimli olamasam da, elimden geldiğince anlaşılır olacağım. Çok az insan normal olarak konuştuğunda verdiği etkiyi yazı dilinde aktarabilir. Bu çok özel kabiliyettir. Doğru yanlış.. ben böyle inanıyorum.

Ama İstanbul’da olanlar, başlattığımız grup seminerlerini kaçırmasınlar, tavsiye ediyorum. Çünkü inanmadığım, hayatımda test etmediğim bir şeyi asla sizinle paylaşmıyorum. Doğru da değil zaten. Seminer bitiminde bizden sertifikasını alanlar için tatmin garantisi vermemizin sebebi de budur.

Konuşmanın etkin olması için yapmamız gerekenleri ele almaya devam edelim;

— Anlayışlı ve alçak gönüllü olmalıyız. Bu tutum bizim statü ve pozisyonunuza bir olumsuzluk getirmez. Bilakis daha anlaşılır kılar. Dale Carnegie diyor ki; “İnsanların dertleriyle ilgilen ve konuşmalarında samimi ol.” Ama burada bir ölçüyü Sevgili İsmet Özel ağabeyin sözüyle hatırlatmam gerek; “Tevazu, haddini bilmektir.” diyor. Aşırısı zillet, olmayanı kibirden başka bir şey değildir. Atalarımız kibirli ve özellikle öfkeli kişiler için: “Ateş olsan, cürümün kadar yer yakarsın!” diyerek adeta onlara haddini bildirmişlerdir.

(Devam Edecek)

 

Not:

Bizimle her daim iletişimde olmak istemez misiniz? Çok basit bir yöntemi var: Öncelikle Telegram programını cep telefonunuza indirmeniz, sonra da aşağıdaki linke tıklayarak grubumuza üye olmanız yeterlidir. Ayrıca arkadaşlarınızı da davet edebilirsiniz.

Masa üstü veya dizüstü bilgisayarı kullananalar ayrıca bu versiyonu da kullanabilirler. Büro çalışanları için bu çok rahat kullanım sağlıyor.

https://t.me/joinchat/J-obtEy8xTvMitbdyaIU4g

Grupta görüşmek üzere.. bekliyorum..

HENÜZ YORUM YOK